10.04.2023, 08:15

Marka musi kogoś wkurzać?

Strategia

Rolą marki nie jest dbanie o to,

by każdy klient był zadowolony.

Twoja marka nie jest dla wszystkich. Jest tylko dla określonej grupy odbiorców, które podzielają te same wartości co ty.

Marka powinna o coś walczyć.

O coś, w co nie wszyscy ludzie wierzą. O coś, co dal niektóych jest wręcz odpychające. To właśnie ten buntowniczy duch tworzy markę, która naprawdę się wyróżnia. To on ma moc uczynienia marki oczywistym wyborem dla jej społeczności.

Oto kilka pytań, które pomogą odnaleźć Ci buntowniczą stronę marki:

• Jakie współczesne ideologie uważasz za przestarzałe i wadliwe?

• Jakie są utarte stereotypy Twojej branży i jak możesz im się przeciwstawiać?

• Kim się Twoi ludzi, do jakiej społeczności należysz? Co Was napędza? Co Was frustruje?

• Jakie są Twoje niezachwiane wartości i przekonania?

• Jakie rzeczy, kttóre robisz można określić jako nowatorskie i nieszablonowe?

• Na jaką pójdziesz demonstrację i co będziesz mieć napisane na transparencie?


Jeśli Twoja marka nie będzie wkurzać niektórych ludzi, nie będzie wystarczająco przekonująca, aby połączyć innych.